Activitat 1: Com podem millorar Roses?
Explicació de l'activitat
Els alumnes, en grup, hauran de treballar sobre diferents aspectes de Roses. La mestra repartirà un plànol de Roses a cada grup, perquè així es puguin situar i orientar cap a on volen anar i veure. El treball a l'aula consistirà a fixar un territori per observar. El docent, amb una pissarra digital o un gran plànol penjat a la pissarra, distribuirà diferents territoris a cada grup. El mestre dirà els alumnes el que hauran d'observar en aquestes zones que se les designaran (carrers, gent que circula, botigues, edificis, etc.).
Els alumnes, en grup, hauran de treballar sobre diferents aspectes de Roses. La mestra repartirà un plànol de Roses a cada grup, perquè així es puguin situar i orientar cap a on volen anar i veure. El treball a l'aula consistirà a fixar un territori per observar. El docent, amb una pissarra digital o un gran plànol penjat a la pissarra, distribuirà diferents territoris a cada grup. El mestre dirà els alumnes el que hauran d'observar en aquestes zones que se les designaran (carrers, gent que circula, botigues, edificis, etc.).
Organització del grup classe i llocs a visitar
- Grup 1: Observació del Port i la Platja.
- Grup 2: Observació de la zona turística.
- Grup 3: Observació del nucli històric.
- Grup 4: Observació de les urbanitzacions.
![]() |
Plànol de Roses |
Treball a desenvolupar
Cada grup, amb el seu plànol, es marcarà el territori que els hi ha assignat el mestre. Així, alhora de fer la sortida hauran d'anar amb el plànol i apuntar els carrers, avingudes, places... que han observat. No cal que visitin tota la zona que s'ha marcat, sinó que ells triïn una part, per això cal anotar el que s'ha observat. Alhora de fer la sortida, el grup haurà d'anar amb càmeres de fotografiar per enregistrar tot allò que trobin rellevant, com carrers, voreres, zones verdes, els edificis, entrades a botigues, hotels, la gent que circula per les vies, edificis històrics, monuments...
Cada grup, amb el seu plànol, es marcarà el territori que els hi ha assignat el mestre. Així, alhora de fer la sortida hauran d'anar amb el plànol i apuntar els carrers, avingudes, places... que han observat. No cal que visitin tota la zona que s'ha marcat, sinó que ells triïn una part, per això cal anotar el que s'ha observat. Alhora de fer la sortida, el grup haurà d'anar amb càmeres de fotografiar per enregistrar tot allò que trobin rellevant, com carrers, voreres, zones verdes, els edificis, entrades a botigues, hotels, la gent que circula per les vies, edificis històrics, monuments...
Així, el mestre, a part del plànol, els hi donarà una plantilla amb tots els aspectes rellevants a observar, els que s'han esmentat, de forma de guia pels alumnes. També, en grup classe, es farà una sèrie de preguntes per formular-se, com per exemple: "Què observo?, Que hi ha? Quants n'hi ha?, En quin estat es troba?..." perquè pensin i anotin tot allò que trobin important, relacionat amb els aspectes esmentats, i no només sigui fer fotos sense sentit. D'altra banda, també s'elaborarà una plantilla flexible, amb preguntes perquè els alumnes les facin a les persones que es troben pel carrer, com ara: "Què milloraries del lloc?, Creus que està en bones condicions? Per què?, Està content amb els serveis que té aquest carrer? Quin afegiries o trauries?, etc.)
Guia d'observació pels alumnes; apuntar allò més significatiu, dibuixar, preguntar, etc.
Guia d'observació pels alumnes; apuntar allò més significatiu, dibuixar, preguntar, etc.
Guia d’observació
Nom alumnes: |
Entrevistes a ciutadans
|
Preguntes:
|
Què milloraria del lloc?
|
Què observo?
|
Que n’opina de l’estat dels
carrers?
|
Que hi ha?
|
Dibuix o croquis del que hem observat; allò
més rellevant.
|
Quants n’hi ha?
|
|
Com es pot millorar?
|
|
Altres observacions
|
Treball a l'aula del que s'ha observat
Un cop, hagin fet la sortida, i hagin observat tots els aspectes, el grup s'haurà de posar a debatre sobre el que s'ha observat, que es pot millorar i com ho veuen en un futur. En un paper en D3 hauran de fer un dibuix de com s'imaginen els llocs que han visitat en un futur. Després amb un ordinador, cada grup, haurà de passar les fotografies, i fer un ppt. Han de triar les més rellevants i significatives, poden afegir una mica de text, però el que interessa és que un cop ensenyin el seu power point a la resta de companys/es, vagin explicant el que han observat, la opinió de la gent...
Un cop, hagin fet la sortida, i hagin observat tots els aspectes, el grup s'haurà de posar a debatre sobre el que s'ha observat, que es pot millorar i com ho veuen en un futur. En un paper en D3 hauran de fer un dibuix de com s'imaginen els llocs que han visitat en un futur. Després amb un ordinador, cada grup, haurà de passar les fotografies, i fer un ppt. Han de triar les més rellevants i significatives, poden afegir una mica de text, però el que interessa és que un cop ensenyin el seu power point a la resta de companys/es, vagin explicant el que han observat, la opinió de la gent...
![]() |
Treball en equip |
Un cop acabades les presentacions dels dibuixos sobre els diversos futurs que poden tenir les zones observades, i vistes les fotos dels carrers, places, el Port, botigues, entre d'altres, el grup classe haurà de debatre sobre els aspectes que cal millorar de Roses perquè creixi com a municipi. D'aquesta manera, l'últim treball serà fer una carta, cada grup, sobre el que milloraria del territori que ha observat. Finalment aquesta carta s'enviarà a l'Ajuntament de Roses. Haurà de ser una carta crítica, però ben redacta i basant-se des del respecte, en dir les coses bé i argumentar les raons per les quals creiem en el que diguem.
Organització del grup classe: quatre grups equitatius.
Material utilitzats: Plànols de Roses, càmeres de fotografies, papers, llapis, colors, llibretes, paper D3, ordinadors i Pissarra Digital o canó de projecció.
Objectius a treballar
- Observar i descriure elements de la comunitat.
- Crear ciutadans actius amb la societat.
- Integrar les TIC a l'aula.
- Participar i relacionar-se amb l'entorn i amb els companys i companyes.
- Argumentar les teves idees i respectar les opinions dels altres.
- Observar les coses des de diferents punts de vista.
- Conèixer el municipi de Roses
Activitat 2: Els sectors econòmics de Roses; quins n'hi ha a Roses?
Explicació de l'activitat
El nostre objectiu principal és que el grup classe comprengui que són els sectors econòmics, per posteriorment treballar-ho a partir del municipi de Roses. Primer de tot partim de la base que els nens i nenes poden tenir alguna idea sobre que són els sectors econòmics, quin tipus d'empreses hi han, serveis que trobem... Així doncs, preguntarem si saben alguna cosa i acte seguit els hi direm als alumnes de que treballaren els seu pares, mares, germans, oncles... ara no és important que siguin de Roses o que visquin en un altre municipi, la idea és que amb els diferents treballs que els infants anomenen, explicar quants sectors econòmics n'hi han, quins són i quins serveis, feines que trobem o el tipus d'empreses.
Posteriorment posarem tota la informació recollida en comú, i separem les feines que han anat sortint per sectors. D'aquesta manera els alumnes aniran veien quina feina o tasques estan relacionades amb cada sector. Per últim farem una explicació més teòrica per acabar d'assolir els coneixements, però encara no valorarem si han assolits els objectius que ens hem marcat.
Treball de camp i organització de l'aula
Organitzarem el grup classe en 5 grups equitatius, amb 5 o 6 alumnes per grup. La primera tasca que haurà de realitzar cada grup és fer una petita entrevista als seus pares, mares, germans (si són adults i treballen) i avis (si viuen a Roses). Cada grup apuntarà en una taula el nom de la persona entrevista, el sexe, on ha nascut (si són de fora per què han vingut) i de que treballa o treballava. Quant tots els components del grup tinguin aquestes dades, en una cartolina faran un esbós de les dades recollides. Per exemple: de 20 persones entrevistades per un grup 3 treballen el sector primari, 5 el secundari i 12 el terciari. Quan tota la informació hagi estat recollida i posada en ordre, amb l'ordinador hauran de fer una gràfica de barres per saber les diferències que hi ha entre sectors econòmics a Roses o bé si hi ha similituds.
Taula entrevista els familiars
La segona gràfica que faran és amb la informació de les dades recollides dels avis i la dels pares, més concretada per saber si hi ha hagut una evolució del sector primari, passant pel secundari cap el terciari durant els últims anys.
Sortida per Roses; identifiquem diferents sectors? Petits periodistes
Un cop acabada l'altre activitat, o també potser mentre es duu a terme, farem una petita sortida pel poble de Roses. Cada grup haurà de fer fotografies a tot allò que cregui significatiu i que estigui relacionat amb un sector econòmic, per exemple: Una fotografia a un hotel o un cambrer perquè és del sector terciari (serveis). També tindran una altra plantilla per fer preguntes a les persones que es trobin pel carrer, així doncs la comunitat s'integra a l'aprenentatge dels alumnes, tal com hem fet amb les famílies que també les impliquem en l'educació dels nens i nenes.
Entrevistes el carrer; petits periodistes
Objectius a treballar
- Observar i descriure elements de la comunitat.
- Crear ciutadans actius amb la societat.
- Integrar les TIC a l'aula.
- Participar i relacionar-se amb l'entorn i amb els companys i companyes.
- Argumentar les teves idees i respectar les opinions dels altres.
- Observar les coses des de diferents punts de vista.
- Conèixer el municipi de Roses
Activitat 2: Els sectors econòmics de Roses; quins n'hi ha a Roses?
Explicació de l'activitat
El nostre objectiu principal és que el grup classe comprengui que són els sectors econòmics, per posteriorment treballar-ho a partir del municipi de Roses. Primer de tot partim de la base que els nens i nenes poden tenir alguna idea sobre que són els sectors econòmics, quin tipus d'empreses hi han, serveis que trobem... Així doncs, preguntarem si saben alguna cosa i acte seguit els hi direm als alumnes de que treballaren els seu pares, mares, germans, oncles... ara no és important que siguin de Roses o que visquin en un altre municipi, la idea és que amb els diferents treballs que els infants anomenen, explicar quants sectors econòmics n'hi han, quins són i quins serveis, feines que trobem o el tipus d'empreses.
Posteriorment posarem tota la informació recollida en comú, i separem les feines que han anat sortint per sectors. D'aquesta manera els alumnes aniran veien quina feina o tasques estan relacionades amb cada sector. Per últim farem una explicació més teòrica per acabar d'assolir els coneixements, però encara no valorarem si han assolits els objectius que ens hem marcat.
Treball de camp i organització de l'aula
![]() |
Gràfica dels resultats |
Taula entrevista els familiars
Nom:
|
Sexe
|
On ha nascut?
|
|
Si ha nascut fora perquè ha vingut a Roses?
|
|
De que treballa o ha treballat?
|
La segona gràfica que faran és amb la informació de les dades recollides dels avis i la dels pares, més concretada per saber si hi ha hagut una evolució del sector primari, passant pel secundari cap el terciari durant els últims anys.
Sortida per Roses; identifiquem diferents sectors? Petits periodistes
Un cop acabada l'altre activitat, o també potser mentre es duu a terme, farem una petita sortida pel poble de Roses. Cada grup haurà de fer fotografies a tot allò que cregui significatiu i que estigui relacionat amb un sector econòmic, per exemple: Una fotografia a un hotel o un cambrer perquè és del sector terciari (serveis). També tindran una altra plantilla per fer preguntes a les persones que es trobin pel carrer, així doncs la comunitat s'integra a l'aprenentatge dels alumnes, tal com hem fet amb les famílies que també les impliquem en l'educació dels nens i nenes.
Entrevistes el carrer; petits periodistes
De que treballa vostè?
|
|
Com es diu el lloc on treballa?
|
|
Que sap dels sectors econòmics
|
|
Ha treballat a un altre sector?
|
Quin?
|
El recorregut serà: el port pesquer, el passeig marítim i el seu voltant i petits carrers.
Posada en comú a l'aula...
![]() |
Hotel, sector terciari |
![]() |
El port pesquer |
També hauran de fer una altra gràfica amb les dades de les persones entrevistades durant la sortida, si de 50 persones entrevistades, saber quines es dediquen el sector terciari (serveis, educació, sanitat, restauració...), quines el secundari (construcció, fàbriques...) i quantes el primari (pesca, agricultura, ramaderia...)
Tot aquestes dades, fotografies i gràfiques es posaran el power point final, que hauran d'explicar-ho davant del grup classe, així el docent també podrà avaluar si han assolit els coneixements. Durant les presentacions el grup classe pot intervenir per fer preguntes els companys i companyes relacionat amb el tema.
![]() |
Treball en equip i noves tecnologies |
Material
Cartolines, folis, llapis, càmera de fotografiar i ordinadors.
Objectius a treballar
- Conèixer els sectors econòmics, concretant en el municipi de Roses.
- Diferenciar els diferents sectors econòmics.
- Potenciar el treball en grup i l'observació.
- Relacionar l'aprenentatge dels infants amb l'entorn i la comunitat.
- Aprendre a utilitzar les TIC i saber manipular-les.
Activitat 3: La cultura i la història de Roses
Explicació de l'activitat
L'activitat que durem a terme estarà relacionada amb la cultura i la història del municipi de Roses, una vila grecoromana.
Treball de camp
![]() |
Restes arqueològiques |
Els els nens i nenes, amb aquesta informació que tenen també hauran d'observar diferents elements, per poder fer fotografies d'allò més rellevant que observen o podran dibuixar croquis del que veuen durant la sortida, i que estigui relacionat amb la història i la cultura de la vila. Així doncs, després a l'aula durem a terme un petit treball del que s'ha observat i après.
Informació que tindrà l'alumne durant la sortida
![]() |
Ciutadella de Roses |
Informació i guia
d’observació – Alumnes de 6è
La història i la
cultura de la vila grecoromana, Roses
|
“ El poblet ibèric d’Ullastret, el poble grec i
romà, que deixen bona mostra de la seva vida passada amb les seves ruïnes a
la Ciutadella. Però a més a Roses és pot visitar l’itinerari megalític, un
dels més espectaculars del litoral de la Costa Brava. En aquest recorregut
podem veure tres dòlmens, un menhir de la Casa Cremada i també, ruïnes
alt-medievals i pintures rupestres, entre d’altres.
Actualment, el recinte emmurallat de la
Ciutadella és el testimoni d’una important fortalesa militar, construïda per
defensar-se dels atacs de l’artilleria. Al seu interior podem trobar
diferents jaciments arqueològics que inclouen la colonització grega, els
assentaments romans i la població medieval, de la qual destaquen les restes
de l’església romànica de Santa Maria..
L’origen de la nostra Ciutadella és clarament
Grec. Els navegants rodis, procedents de l’illa grega de Rodes, van fundar
Rhode –l’actual Roses- el 776aC. Des d’aquesta ciutat es van crear nous
mercats cap a Occident, es van construir noves factories i es van obrir
altres rutes de comerç. En el marc de la Segona Guerra Púnica, l’any 218 aC,
els romans conquisten Roses i es converteix en un punt important en el comerç
de vi i oli. A l’Edat Mitjana, els normands ataquen la badia rosinca durant
els segles X i XI. Com a reacció d’això el comtat emporità es trasllada a
Castelló d’Empúries i passa a utilitzar Roses com a via de lluita contra el
comtat marítim de Barcelona. Del segle XII al XV va haver-hi guerres intermitents
entre tots dos comtats. Les activitats militars van continuar als segles XVI
i XVII, cosa que va provocar que el tancament de la ciutat, l’emmurallament
com a defensa i protecció (que podem observar avui dia). La fi de la funció
militar de la Ciutadella va arribar l’any 1814, com a conseqüència de
l’ocupació francesa.”
|
Treball a l'aula; que hem observat?
Després de la sortida, dividirem la classe en 5 grups de 5 o 6 alumnes, han de ser grups equitatius i no els mateixos grups que hem fet amb les darreres activitats. Així doncs, els grups hauran de fer un Power Point, de un mínim de 10 diapositives i un màxim de 15. En aquestes diapositives hi hauran d'haver imatges del que han observat, com diferents monuments, estructures de la vila, zones de la ciutadella, aspectes que creguin rellevants... del que han vist durant la sortida. Les imatges aniran acompanyades d'una mica de text explicant el que han observat i que els hi sembla al grup que vol dir la imatge triada en cada diapositiva.
Aquest treball es presentarà a classe, davant de tots els companys, parlant de si tothom a vist el mateix, si està d'acord amb el text, sempre respectant els diferents punts de vista i argumentat les teves idees.
![]() |
Presentació en grup dels treballs |
Posteriorment, de forma individual, els alumnes hauran de triar una fotografia que hagi sortit en tots els treballs de grup, no cal que sigui la del seu grup. A partir d'aquella fotografia haurà de buscar informació del que veu, que era, quina civilització vivia... Caldrà que busqui informació a Internet i consulti diferents llibres, per això un dia, en petits grups, s'anirà una estona a la biblioteca perquè els alumnes de forma autònoma i amb la guia del mestre busquin informació, a ordinadors, llibres, revistes... de la fotografia triada.
La idea, és que al final es faci un breu recorregut però intens, per les cultures i les civilitzacions que han passat per la vila grecoromana. Els nostres alumnes han de saber els pobles i les diverses cultures que han viscut el seu municipi.
Finalment els hi passaríem un vídeo per aprofundir i assolir els coneixements que hem utilitzat sobre el temes de les ruïnes arqueològiques i el parc de la Ciutadella.
Organització de l'aula
5 grups de 5 o 6 alumnes, buscar grups diferents, alumnes que no hagin treballat mai junts o que no coincideixin tant sovint. Posteriorment es farà un treball individual.
Material
Paper, llapis, goma, ordinadors i càmera de fotografiar.
Els objectius a treballar
- Conèixer la història i la cultura del poble - Fer una recerca de la informació esmentada.
- Seleccionar la
informació important i descartar la que no ho és.- Conèixer la història i la cultura del poble - Fer una recerca de la informació esmentada.
- Ser capaç d’explicar el que has après a la resta de companys i companyes.
- Familiaritzar les TIC a l’escola.
Activitat 4: Les platges de Roses
Explicació de l'activitat: l'activitat que treballarem a l'aula està relacionada amb les platges del municipi de Roses i el paisatge que hi trobem en aquestes, l'orientació i la identificació de cada lloc. Finalment es tracta d'elaborar un croquis amb imatges dels llocs visitats i treballats.
Primer de tot farem un treball previ, on els alumnes hauran de buscar o transmetre els seus coneixements previs, de forma individual sobre el tema Les platges de Roses. Així doncs, proposarem una sèrie de preguntes perquè els nens i nenes busquin la informació a llibres, la xarxa, preguntin als pares o gent de la comunitat... i bé donguin les seves idees prèvies si tenen algun coneixement sobre el tema. Les preguntes seran:
![]() |
Cala Pelosa |
- Quantes cales hi ha al municipi de Roses?
- Quins noms tenen cada una (platja o cala)?
- Quina diferència hi ha entre platja i cala?
- Que n'hi ha més al municipi, cales o platges?
Treball de camp: una vegada tots els alumnes hagin portat totes aquestes qüestions resoltes, o bé les que hagin trobat, dividirem el grup classe en grups de 5 o 6 alumnes, en total sortiran 5 grups equitatius. La primera tasca que haurà de fer cada grup és debatre, canviar dades, informació... sobre les preguntes plantejades i el que cadascú ha trobat. En aquest sentit s'haurà d'apuntar de nou les respostes a la qüestions donades, però aquest cop ja tenim la informació, s'ha fet un debat i intercanvi d'informació, i el grup ha consensuat sobre quines dades eren correctes i quines no.
Seguidament, quan tots els grups hagin contestat les preguntes inicials, tot el grup classe aportarà la informació que té, així veurem si tots els grups tenen la correcta, i el docent, amb una pissarra digital o un canó de projecció, anirà aportant dades noves, contrastant la informació que surt o donant la correcta. El fet d'aquest treball conjunt és que tothom tingui la mateixa informació per posteriorment poder fer el treball de camp.
![]() |
Exemple d'imatge d'un croquis |
En quart lloc, farem una segona sortida a la platja de Roses i a les cales. Els alumnes hauran de fer fotografies del que veuen, nosaltres els hi proporcionarem una pauta:
- Com és la platja o la cala?
- Quina vegetació hi ha?
- L'accés a la platja o a la cala és fàcil o difícil. Hi ha barreres arquitectòniques?
- Quina llargària aproximada (si és possible) té la platja o cala en metres? Contar les passes o buscar informació.
- En quin estat es troben les platges o cales?
- Que observo? (Dibuix)
Fent un croquis en grup |
Organització de l'aula
5 grups de 5 o 6 alumnes, grups equitatius. També hi ha una part del treball individual.
Material
Paper, llapis, goma, retoladors, cartolines, càmeres de fotografiar, canó de projecció o pissarra digital.
Objectius
- Conèixer la costa de Roses, platges i cales
- Potenciar el treball en equip; debat, intercanvi d'idees, respecte i col·laboració
- Incentivar el treball individual; autonomia i responsabilitat
- Treballar l'orientació
- Fomentar l'observació i l'esperit crític
- Familiaritzar als alumnes amb les noves tecnologies
- Sensibilitzar als infants amb el seu medi més proper
![]() |
Platja de Roses |
Una activitat didàctica molt completa!
ResponEliminaMolt original la idea i ben explicada.
Gràcies! Amb els vostres comentaris podem anant millorant dia a rere dia!
EliminaÀnims a Illa de Menorca des de Roses!
Bones gent de Roses!
ResponEliminaSom les de l’altre bloc rosinc. Primer de tot, felicitats per la feina que heu fet! Una gran feinada! En general dir-vos que totes les vostres activitats ens han agradat molt perquè tenen un enfoc molt competencial i transversal. És a dir, es nota que us heu esforçat en treballar els diferents aspectes que proposeu des d’una òptica de les competències bàsiques, així com procurant vincular el que s’aprèn a l’escola amb el món real, dotant de sentit les activitats i contextualitzant-les. Ens ha agradat molt!
Respecte a l’activitat 1, sens dubte, el que més ens ha agradat és que no només plantegeu que els nens investiguin i estudiïn el municipi, sense fer res concret amb el coneixement que hauran adquirit i construït, sinó que els suggeriu que escriguin una carta a l’alcalde, en la qual s’hauran de posicionar, fer servir el seu esperit crític i fer propostes de coses reals, és a dir, hauran de passar a l’acció. Això ens ha agradat molt, ho trobem molt bona idea, ja que és una manera d’incentivar que els alumnes es desenvolupin competencialment, sent capaços d’afrontar qualsevol situació de cara al futur. A part, és una manera de contextualitzar l’aprenentatge i donar-li un sentit.
L’activitat 2 tb és molt interessant, perquè fuig del discurs magistral del mestre i es treballa què són els sectors econòmics a partir del que els nens ja saben, i es posen en valor els seus coneixements previs. Després, es treballa la capacitat de classificar conceptes. I hem trobat molt interessant el treball intergeneracional que proposeu (feina pares vs feina avis) d’aprofitar el propi saber familiar per a constatar el que el mestre vol treballar: el canvi de % en els diferents sectors econòmics amb la modernitat. La proposta de fer fotografies que il•lustrin cada sector econòmic tb ens sembla súper interessant! És una manera que els nens facin la “transferència” i identifiquin allò après a classe amb elements de la vida real (evitant així que els sectors econòmics siguin només un terme acadèmic que surt als llibres de text).
Respecte a l’activitat 3, us donem una idea, ja que vosaltres al final de l’activitat proposeu veure un vídeo per a complementar el que hauran après, us hem trobat un vídeo que potser us pot servir per introduir els alumnes a la història de Roses, bé, en aquest cas a la història del comtat d’Empúries. A aquí (http://www.tv3.cat/videos/3408250), en el 1r capítol d’Ermessenda, la sèrie de TV3, surt el conflicte que hi va haver el 1019 entre el Compte Hug I d’Empúries per el territori d’Ullastret amb la Comptessa Ermessenda (comptessa de Barcelona), a partir del minut 30. El tema de que a partir d’una foto hagin de fer un petit treball de recerca és molt bona perquè afavoreix que els alumnes s’hagin d’espavilar per recopilar informació, i així treballen la CB d’Aprendre a Aprendre i la de Tractament de la informació.
El treball cooperatiu que plantegeu a l’activitat 4, en que els alumnes busquen informació i després la comparteixen, també ens ha semblat molt interessant. Simplement afegiríem que haguessin de buscar informació sobre els ocells limícoles (són els que busquen cucs i animalons per menjar a la sorra de la platja) i els marins que es veuen des de les platges de Roses.
Bon Nadal!
Hola rosincs.
EliminaGràcies pel vostre comentari que ens ajudarà a millorar. En aquest sentit ens mirarem les propostes que ens heu plantejat per millorar les activitats. Així que gràcies, i desitgem que passeu un Bon Nadal!
Salut!